Program

Informatii de contact

Dorim sa le oferim oportunitatea copiilor de a creste sanatos si armonios pentru a învata sa devina responsabili si competitivi, sa-si foloseasca eficient timpul liber, pentru a intelege si respecta regulile si valorile unei societati libere si democratice.

Telefon:  0742041916 - Shotokan

Asociatia Club Sportiv Show Time © Contact

Home Paralimpic Arte martiale Fitness Orar Galerie Contact

Trainer: Schiopu Cristian  (atestat MasterClass International Asociation)

Ce este Combat FIT ?

Combat FIT este o metodă de antrenament ce împrumută mişcări din artele marţiale scopul fiind îmbunătăţirea sănătăţii, a capacităţilor motrice şi arderea caloriilor, nu lupta în sine. Tehnicile clasice din artele marţiale sunt legate între ele ca un dans, folosindu-se un fond muzical. În final rezultă un program care combină artele marţiale, exerciţiile aerobice şi coregrafia într-un sistem unitar.

Diversitatea mişcărilor permite antrenarea tuturor muşchilor dar şi arderea unui număr de calorii mai mare decât în cazul antrenamentelor clasice de aerobic. Într-o oră de antrenament „se ard” în jur de 500 – 800 de calorii.


Ce obţii practicând Combat FIT ?

În primul rând rezistenţă fizică, ritm cardiovascular ridicat, forţă, echilibru, flexibilitate. Apoi, reprezintă o metodă excelentă de eliberare a stress-ului acumulat în cursul zilei. Dacă urmezi şi o dietă corespunzătoare vei simţi şi alte efecte: micşorarea stratului adipos (pierdere în greutate), tonifierea şi definirea musculaturii corporale.

De asemenea este benefic pentru circulaţia sangvină, îţi lucrează întreaga musculatură a corpului, stimulează producerea de endorfine (hormonul fericirii). Mulţi oameni afirmă că după antrenament se simt plini de energie şi cu chef de viaţă!

Principalele exerciţii

Tehnicile de braţ lucrează umerii, bicepsul, tricepsul, pieptul. Loviturile directe, uppercut-ul şi croşeul sunt cel mai des folosite.

Tehnicile de picior lucrează mușchii coapsei, ai gambei dar şi abdomenul şi fesierii.

Practic este lucrat tot corpul prin combinaţiile de lovituri şi mişcări, sub îndrumarea instructorului şi în ritmul muzicii.

Modul de execuţie al exerciţiilor este conceput astfel încât impactul negativ asupra articulaţiilor să fie minim şi asupra muşchilor, maxim.

Există seturi de exerciţii şi combinaţii pentru începători dar şi variante pentru cei avansaţi, pentru a oferi permanent diversitate şi provocare.


Cum se desfăşoară o oră de Combat FIT ?

Ora de Combat FIT are la început o parte de încălzire de 10 minute cu mişcări uşoare, exerciţii ce pregătesc corpul pentru efortul care va urma.

Programul propriu-zis constă în 35-45 de minute în care sunt combinate tehnici de braţ şi de picior, aplecări şi răsuciri de trunchi, balansări şi fandări realizate în seturi de câte două-trei (numărul de seturi creşte progresiv) astfel încât să fie lucrat tot corpul, dar mai ales zonele „cu probleme” (abdomen, fese), nu se ia pauză nici o secundă, „pauza” dintre seturi presupunând sărituri sau exerciţii uşoare de legătură între acestea.

În final, 5-10 minute sunt alocate revenirii lente din efortul fizic prin exerciţii de stretching lucrate la sol sau în picioare, elemente pentru abdomen şi fesieri, precum şi exerciţii de întindere şi mobilitate. Punctul final al orei este momentul executării exerciţiilor de respiraţie / meditaţie (Tai Chi / Mokuso).

Pentru persoanele începătoare, care nu fac sport regulat, se recomandă 2 antrenamente pe săptămână.


Reguli în a practica Combat FIT !

1. Urmăreşte întocmai indicaţiile instructorului şi încearcă să nu te abaţi de la rutina programului, pe cât posibil. Astfel vei fi sigur că execuţi setul de exerciţii corect;

2. Atunci când loveşti, imaginează-ţi că ai în faţă un adversar. Exerciţiile vor fi mai eficiente şi te vor ajuta să te eliberezi de stres;

3. Dacă ai fost „certat/ă" cu sportul pană în momentul practicării exerciţiilor de Combat Fitness este mai mult decât indicat să o iei uşor. Nu efectua exerciţiile prea rapid sau timp îndelungat - dacă simţi durere sau ai obosit foarte tare, opreşte-te şi reia setul mai târziu;

4. Orice aţi face, nu începeţi să azvârliţi pumnii şi picioarele încă de la primul antrenament. Loviţi cu picioarele jos, în special la loviturile laterale şi la cele prin întoarcere. Trebuie să ştiţi că în artele marţiale picioarele sunt arme cu care se loveşte asupra părţii inferioare a corpului, iar cu braţele - pumnii se loveşte asupra părţii superioare a corpului;

5. La fiecare mişcare, încordează puternic muşchii vizaţi. Atunci când nu sunteţi sigur/ă pe o mişcare, nu ezitaţi să puneţi întrebări instructorului. Poate face diferenţa între un simplu exerciţiu şi progres;

6. Când exerciţiile încep să ţi se pară uşoare şi stăpâneşti bine forma de execuţie, le poţi face cu gantere mici sau îngreunări de 0,5-1 kg, atât la mâini cât şi la picioare;

7. Bea apă în timpul antrenamentului, chiar înainte să ţi se facă sete. Când îţi este sete deja eşti într-o stare de deshidratare. Bea câte puţin şi de mai multe ori pe timpul orei. Corpul tău nu funcţionează la fel de bine şi nu poate elimina toxinele dacă nu te hidratezi suficient;

8. Pentru un progres vizibil se recomandă cel puţin 2 antrenamente pe săptămână;

9. Nu uita că antrenamentul este completat cu mişcări de Pilates, Stretching, Yoga şi Tai Chi - Mokuso. Te ajută să-ţi menţii flexibilitatea şi îţi dau relaxarea de care ai nevoie;

10. Nu te speria de perspectiva unor muşchi ca în reclamele cluburilor de culturism. E nevoie de ani de muncă în sala de forţă, de dietă şi program special pentru a avea musculatura concurentelor de la bodybuilding;

11. Nu te grăbi. Încercările de a stabili recorduri la slăbit îţi distrug sănătatea şi ajungi să pui la loc kilogramele într-un ritm pe care nu-l credeai posibil;

12. Este foarte important să faceţi un control medical înainte de a începe practicarea Combat Fitness-ului, pentru a fi siguri că nu prezintă nici un risc pentru sănătatea dumneavoastră acest tip de antrenament.


Concluzie:

Combat FIT nu este un sport pentru oricine. Daca îţi place să te antrenezi la limită, să „dai tot ce ai", să transpiri, să te simţi puternic/ă - atunci apucă-te! O să-ţi placă la nebunie. Însă dacă preferi antrenamente elegante şi feminine, dacă îţi place să faci pauze dese şi nu ai nici un pic de rezistenţă, dacă vrei să te uiţi la TV în timp ce faci sport, mai bine stai pe banda de alergare sau pe bicicleta statică din dormitor, însă nici nu ştii ce pierzi !

Antrenorii de la Combat FIT

SCHIOPU CRISTIAN

Antrenor:

Centura neagra 3 Dan Ju-Jitsu

                                 3 Dan Ninjitsu

Instructor:

Judo, Tae-bo, Thai Combat,

Bokwa, Steel Combat,

Fitness / Personal Trainer

Cei care va pot calauzii pasii in arta martiala sau sportul pe care doriti sa-l practicati la noi in club

ANTRENORI

Combat FIT

Steel Combat Fitness Pilates